Idéen med Substy er virkelig god. Designet er brugervenligt og funktionerne er gennemtænkt. Samtidig sikrer Substy, at vikarerne har en vis pædagogisk ballast, når de kommer ud på skolen, og det skaber tryghed hos forældrene. Hvis man oven i købet kan betale for pakkeløsninger med bestemte antal timer, vil det tilmed gøre budgetlægningen nemmere og mere forudsigelig fra skoleårets start.
Skoleleder Søren Wadt, Ny Holte Skole
Substy er et rigtig interessant projekt, der meget vel kan blive løsningen, når det handler om at sikre vikartimer af høj kvalitet. Hvis det lykkedes at give vikarerne de rette faglige og pædagogiske kompetencer, og samtidig får sorteret de brodne kar fra, med hurtighed og stabilitet, så spår jeg projektet stor succes. Så har de virkelig skudt papegøjen
Skoleleder Leif Hauberg, Skovvangskolen
Substy tegner rigtig godt og er nemt at gå til. Det er smart, når systemet kan matche hele skemaet med den bedst mulige vikar-pakke. Databasen er allerede på plads, så værdien for skolerne er stor. Ønsket er en så høj faglighed som muligt, og derfor er det specielt interessant med vikarer, der kan dække de svære fag som tysk, sløjd m.fl. Derudover er det en god idé med en database af materialer, som er let tilgængeligt for vikarerne. Feedback og rating-systemet virker også som en rigtig god idé.
Vikardækker Thomas Damgaard, Valby Skole
”Jeg synes, at konceptet rammer det sted i folkeskolen, hvor vi kan være sårbare. Super idé, da man kan matche vikarerne til de faglige udfordringer, når man booker en vikar. Man bør også overveje en vis diversitet i vikarerne for at kunne ramme et bredt publikum. Her er det vigtigt, at screeningsprocessen har fokus på det pædagogiske aspekt og ikke kun det faglige fundament. ”
Thomas Ammentorp Schmidt, Langhøjskolen
Formålet med Substy er rigtig godt, da der foruden fagligheden er fokus på de pædagogiske kompetencer hos en vikar. Det giver især god mening i de længerevarende vikariater, hvis man fx kan få en DTU-studerende ind og undervise i fysik/kemi, som både kan det faglige og har et pædagogisk fundament til at undervise formidle stoffet
Skoleleder Heidi Jacobsen, Birkerød Skole
Som vikardækker kan jeg se mange fordele ved at benytte Substy, fx ved at vikartimerne dækkes af vikarer med netop den fagkombination, som der er behov for. Det kan være svært at få vikarer som kan eksempelvis tysk/fransk, fysik/kemi, men dette vil blive nemmere med Substy. Jeg håber, at dette koncept kan implementeres på alle skolerne i Gentofte Kommune, for at skabe ensartethed og gøre det nemmere at samarbejde på vikarområdet skolerne imellem.
Vikardækker Marina Hartmann, Gentofte Skole

Demo

I samarbejde med Smart Innovation og derigennem DTU Compute (Institut for Matematik og Computer Science) ved forskerne Inge Li Gørtz og Philip Bille, arbejder vi med den fortsatte udvikling af algoritmerne bag Substy.
MentorDanmark | Nørre Voldgade 21, 3. sal, 1358 København K - Danmark | Tlf.: 71960715